Tänkte lägga marmorgolv i badrummet, bra eller dåligt?
Nyligen har jag börjat fundera på att renovera mitt badrum och har fastnat lite för idén med marmorgolv. Det ger ju en otroligt lyxig och elegant känsla. Under min efterforskning om olika material och deras egenskaper hittade jag en sida som diskuterade Ekebergsmarmor i naturformat. Det verkar vara en typ av marmor som är känd för sin skönhet och hållbarhet, och som används både i hem och offentliga miljöer. Jag vet att marmor kan vara lite känsligt för syror och fläckar om det inte behandlas rätt, speciellt i ett badrum. Är det någon som har erfarenhet av att ha marmorgolv i badrum och kan berätta om hur det fungerar i vardagen med tanke på rengöring och underhåll? 🤔
10 Views
Marmorgolv i badrummet är onekligen vackert att se på, och det ger en känsla av lyx. Men det är viktigt att vara medveten om att marmor är ett poröst material. Det innebär att det kan suga upp vätskor och bli fläckigt om det inte är korrekt impregnerat och regelbundet underhållet. Det är också känsligt för vissa rengöringsmedel som innehåller syra. Det kan vara en avvägning mellan estetik och praktiskt underhåll. Golvet måste ju klara av den fuktiga miljön utan att ta skada.